top of page
AnnonceSpreadAD-FHS-Wunders.png

Kampagne for FH Scandinox med "double spread" annoncer

Udfordring
Mælkeri Tidende er et nøglemedie inden for mejerisektoren. For vores kunde, FH Scandinox, skulle vi udarbejde en opmærksomhedsskabende annoncekampagne til det danske og tyske marked.

Hvordan får man ekstra opmærksomhed på bæredygtige produktionsanlæg, som visuelt "blot" ligner industrimaskiner i rustfrit stål?

Løsningen: Vis produktet!
Vi udtænkte en dobbeltsidet annonce i bladet. Artiklen til venstre på opslaget omhandlede bæredygtighed inden for mejeri-og fødevareindustrien, og i midten var teksten "smurt ud", hvilket fik læserne til at tro, at det var en trykfejl. Det går før eller siden op for iagttageren, at det er annoncen på den næste side for FH Scandinox, der har "rørt ved" bæredygtighedsartiklen. Hvis fejlen blev omtalt for kollegerne i frokoststuen, banede det kun vejen for lidt ekstra opmærksomhed...

I den tyske udgave var annonceoverskriften ”ALLES IN BUTTER”, hvilket betyder, at ”alt er godt” eller, at ”alt kører som smurt” – en henvisning til den ”udsmurte fejl" i artikelteksten. Vi postede lidt ekstra om oprindelsen af det tyske udtryk "ALLES IN BUTTER" som understøttende SoMe.


Resultaterne: En opsigtsvækkende succes
Kampagnen blev en samtalestarter i mejeriindustrien, og flere kunder kontaktede herefter FH Scandinox med rosende ord og en tak for en bemærkelsesværdig og anderledes kommunikation.

Er du også klar til at tænke ud af boksen?
K
ontakt os og hør mere om mange af vores andre interessante cases. Vi lover ikke at smøre alt for tykt på! :-)

bottom of page