top of page
CASE: CVI CompCure
Wunders.dk

CASE: CVI CompCure

CompCure Logo, CVI, hjemmeside og SoMe content

Passion for purpose
Vi elsker når vi kan være med til at gøre en forskel for kunderne og målgruppen og kan vi bare få lov til at være en lille mikrobrik, som på sigt kan hjælpe en patient, så er vi mere end lykkelige!

Vi har efterhånden en del Pharma kunder og dem er vi alle top stolte af! CompCure er en NPO med et smukt formål! CompCure samler patienter og behandlere, førende tværfaglige eksperter, industripartnere og andre relevante interessenter med en fælles forpligtelse til at forbedre resultaterne for nyresygdommene C3G og IC-MPGN som kan ramme børn og unge.


Udfordring
Skab en identitet som er tydelig og differentieret og som viser, at nonforprofit-organisationen har fokus på nyresygdomme. Identiteten og kommunikationen skal både ramme fagfolk og patienter.

Løsningen: Den gule identitet
Logo består af en nyre som er drejet rundt og modificeret, så det ligner et hjerte med et barn med opstrakte hænder. Farven er varm gul som er en klinisk symbolfarve for nyresygdomme. Hjertet er symbol for omsorg og passion. I en nyre er der en blodbane som forgrener sig – dette er i designet blevet til et barn som rækker armene op. Ansigtet er en prik som er fagligt symbol på nyresygdommene. Den gule farve benyttes markant på identiteten som f.eks hjemeside mm.

Resultaterne: En forskel
Identiteten og some kampagner blev bemærket indenfor målgruppen som er berørt af nyresygdomme , og flere medicinal firmaer har siden tilkendegivet deres støtte finansielt og forskningsmæssigt indenfor området.

Kontakt os og hør mere om mange af vores andre cases.

bottom of page